Zaterdag 5 oktober- dagje Whistler

6 oktober 2019 - Whistler, Canada

Johan en Yvonne zijn vandaag gaan wandelen, wij hebben ze bij Lost Lake afgezet.  Theo en ik zijn naar Whistler Village gereden. In 2010 waren in Whistler de olympische winterspelen. Mooie reden dus om het Olympic Plaza /Medal Plaza van toen te bekijken. Toevallig bleek het vandaag van 11-14 uur ook open dag van de brandweer te zijn, we vielen dus met ons neus in de boter! En toen ik vertelde dat Theo in Nederland ook bij de vrijwillige brandweer zit, mochten we helemaal overal lopen en kijken. Ze hebben in Whistler 3 lokaties/kazernes. In totaal 24 beroeps en 60 vrijwillige brandwachten. Totaal zijn 1200 uitrukken per jaar, waarvan maar 4-5 echte branden. De meeste uitrukken zijn voor n (auto)ongeval of assistentie ambulance bij n gewonde op n trail, ergens in t bos. Het centrum van Whistler is erg gezellig ingericht, de olympische ringen en het medal plaza geven ook wel n apart sfeertje. Best veel toeristen hier, toch kun je makkelijk n foto zonder hen nemen van bijvoorbeeld de olympische ringen of de pilaar van olympische vlam. Toen Johan en Yvonne rond 16u weer terug waren van hun wandeling, zijn we met elkaar nog ff terug geweest naar het centrum. Morgen gaan we om 7u de wekker zetten, zodat we om 8u kunnen vertrekken naar Horseshoe Bay en de boot van 11u kunnen halen. Het lijkt ongeveer 105km rijden te zijn, dus 1,5 uur met de camper. Een volgende boot gaat pas om 13.15 uur en op Vancouver Island moeten we ook nog minstens 2 uur rijden naar de camping....