Vrijdag 27-9, naar Banff (the Rockies)

30 september 2019 - Jasper, Canada

Ipv het voorspelde bewolkte weer, was het helder weer. We besloten tot de Meadows in the Sky-way, 26km lang. Meestal is de top onbereikbaar vanwege sneeuw, maar wij hadden geluk! Door dit mooie uitstapje, begonnen we eigenlijk te laat aan onze 300km naar Banff. We worden er al aardig bedreven in om onderweg koffie te zetten en zelfs te lunchen. In Yoho park nog even gestopt bij de Natural Bridge. Via de highway, met onderweg natte sneeuw, door naar Banff. We staan de komende 2 nachten op n hele grote camping, plekje nr 611, maar zonder Wi-Fi....

20190929_08031820190927_10360620190929_155602

Zaterdag 28 sept, Banff-dag

De planning was leuk bedacht; eerst naar de Bow Falls en n uitkijkpunt, beide middenin de stad, dan boodschappen en via Vermillion Lakes naar Johnstons Canyon. Eenmaal bij t uitkijkpunt, Surprises Corner, kwamen we echter middenin n loop met 4000 deelnemers terecht.... Het duurde dus n poosje voor we bij de supermarkt en daarna de waterval waren.... Op advies van n verkeersregelaar zijn we daarna naar het golfterrein gereden; grote kans om daar wapiti's te zien. En jawel: een grote kudde!! Daarna naar de Vermillion Lakes, dit gure weer (natte sneeuw en wind) waren we snel uitgekeken. Op naar de Canyon dan maar, deze ligt aan de Bow Valley Parkway. En jahoor, laat nou net op dat moment die weg afgesloten zijn... Als alternatief naar Winnewanka Lake, een heel groot meer info de buurt van de camping. Hier was het ook vooral koud en guur, in de camper was de beste ( lees: warmste) plek. Net voor de camping nog naar Hoodoos uitkijkpunt, dit zijn rotsen die (ooit) op mensen leken. Hier was de wind stukken minder koud, stukje wandelen was nog best aangenaam.