Donderdag 10-10, Margot wordt 10!

11 oktober 2019 - Saanichton, Canada

Vandaag de 10e verjaardag van ons petekind Margot. Vanmorgen bij Trudy en Wayne ontbeten, omdat t daar binnen lekker warm was. (4 graden in de camper....) Bedoeling was om met elkaar naar Mount Doug te gaan om Mount Baker (nog actief als vulkaan) te kunnen zien en van 360 graden uitzicht te genieten. Maar helaas, de weg de berg op blijkt tegenwoordig gesloten voor gemotoriseerd verkeer. Toen n stukje gewandeld bij Elk Lake, nog een compleet omgewaaide boom (van 2 jr geleden) gezien. Daarna naar n andere berg, waar n sterrenwacht is, om daar te genieten van uitzicht over Victoria. De bergen in de verte zijn van Amerika. Vervolgens lunch bij hen thuis, daarna afscheid genomen.

20191010_123700

We hebben genoten van hun gastvrijheid!!! Alles wat wij nog in de camper hadden en niet meer zelf nodig hebben, hebben we bij hen achtergelaten (stuk oude kaas, wc papier, rijst, filterzakjes voor de koffie, mayonaise (meegenomen uit Nederland, maar zat in mijn rode koffer, dus we hadden allang nieuwe gekocht in Canada...) en alle statiegeld flessen). Kort na 12.30u vertrokken we naar Swartz Bay, voor de ferrie naar Tsawwassen. We hadden de boot van 14u, daarna nog n kleine uurtje rijden en kort na 16.30u waren we bij de camping. Deze schijnt zelfs n zwembad en hotpool te hebben, we gaan daar zo ff naar op zoek.....